Tillbaka

Hejdå fastland.

Klockan är nu 23.41 och mamma stängde precis av internet. Så jag skriver detta inlägg på Word för att imorgon bitti lägga upp det på bloggen. Om 11 h och 24 min ska jag sitta på Gotlandbåten om allt går som planerat. Måste typ gå upp om 6 h och 19 minuter. Sjukt mysigt! Då ska jag packa klart, klä på mig och äta frukost. Sen ska jag springa (eller förhoppningsvis gå) till roslagsnäsby trafikplats för att ta bussen mot Danderyd. Därifrån tar jag tunnelbanan till T-centralen, där jag ska hoppa på pendeln mot Västerhaninge. Väl där byter jag till pendeltåget mot Nynäshamn. Ska vara framme där 10.25. Sen får jag sitta där och vänta i en halvtimme ungefär, tills båten går. Tre timmar och en kvart senare lär jag vara framme i Visby! Puuuh, blir en lång resa det här.
Hursomhelst, jag ligger här i min säng och funderar över om jag antingen borde packa klart nu så jag inte behöver gå upp lika tidigt imorgon eller om jag borde lägga mig till rätta och fortsätta läsa min bok. Fast då kanske jag inte har något att läsa på resan ju, det GÅR ju inte! Men inte fan orkar jag packa nu. Det verkar inte bättre än att jag får ligga kvar här och skriva massa krafs i Word. Hoho, men sånt är nice. Nu försvann jag ett tag här. Uppdatering, klockan är nu 00.09. Borde sova nu så jag är pigg och glad imorgon bitti. Jag behöver mer syre, jag gäspar.
00.12
Nä, nu gäspar jag en massa.
00.16
Tror det blir läggdags nu. Eller tänker nog ligga och smsa tills jag somnar, men det känns som jag kommer däcka såfort jag släckt lampan. Fettttt skönt.
Godnatt så länge folket.
Kanske lägger till något här nedan imorgon bitti
|
|
v
God morgon! 07.02 är klockan nu och jag har varit uppe i 1 h och 17 minuter. Drömde massa äckelpäckel inatt. Åt all-bran till frukost, inte alls lika gott som hallon. Menmen.
Jag ska ta mig till roslagsnäsby om 1 h och 28 minuter.
Jag tömde min plånbok på kvitton och ärligt talat fattar jag inte hur allt fått plats i den! Har typ 10 kort och massa mynt + en fet HÖÖÖG med kvitton. Alltså, stört.
Men nu måste jag nog skynda mig lite. Får inte missa bussen!

PUSSHEJ.


mamah

Heter det inte GotlandSbåten :-)