Tillbaka

Fortfarande i skolan.........

Igår lagade jag och Erik mat. Det blev kycklingpaj.
Tror att jag tänker äta upp det som finns kvar när jag kommer hem. Min mage kurrade just.



Sen bakade vi kaka.
Det hela började med att chokladen indirekt fick bada.
Tycker det ser precis lika gott ut som det gör i Chocolat. Right? RIIIIGHT?



Här vispas det äggula + socker. Kände att det behövde förklaras, eftersom bilden (med sina 1000 ord) inte riktigt berättade det.



Det ser ganska tigerkakigt ut. Men icke! Detta ska bli något alldeles extra.



Efter ett tag kladdade det ihop sig.



Ser lite moussigt ut. Men inte blir det chokladmousse, inte. Jag förstörde nämligen moussen genom att hälla i vatten. Stupid girl.



Fluff. Omnomnomnomnom. Not. Jätteäckligt. Smaka inte på sånt.



Nu börjar slutet närma sig. (På tal om slut, jag har klarat Crash. Utan några som helst fusk, promise!!!!)



Ser så fint ut när man häller ner smeten i formen. Lika fint som när man stoppar in... oh wait. (Jag spårar)



BILDERNA ÄR SLUT.
Får fortsätta på egen hand.

Det blev tillslut en kladd/chokladkaka, himmelskt god. Väldigt omättande, tillskillnad från de flesta andra kladd/chokladkakor. Kan bero på att denna mest bestod av luft (fluffet). Detta problem löstes snabbt med hjälp av grädde. Blev genast mycket mer mättande!

Nu är jag hemma förresten, hann inte klart i skolan.

Sitter på min nya lilla dator och skriver detta. Wow.
Den är ganska söt, men min Pro är fortfarande bäst.

Hejdå sålänge.

Erik

Jag vill pröva din dator!



Och vi borde pröva riktig mousse någon gång. Det verkar enkelt.

Jenny

shit vad gott det ser ut..give meee :c