Tillbaka

Nose job

Det var en stor dag för lilla Erik i torsdag. Hans näsa skulle nämligen opereras.
Vi vaknade jättetidigt och fick inte ligga kvar och sova.


Någon gång vid _ _:_ _ tiden (tidigt) begav vi oss mot sjukhuset.


Det var ganska mörkt. Så man ser inte riktigt hur rädd och nervös Erik är.


Ett snabbt farväl till pappa (Eriks pappa) som var snäll och skjutsade dit oss och sen var det dags att gå in.


(Vi gick först in på fel ställe)


Påklädd och redo för kirurgi. Erik låtsas som ingenting och försöker ägna sig åt sånt han brukar göra för att dölja sin rädsla.


Jag hade ingen aning om vad sjukhuset tyckte om fotografering. När Erik hade försvunnit och blivit nersövd gick jag fram och frågade. Hon sa att det gick bra ute i väntrummet. Så jag gick och fotade fiskisar.


Jag och Annika gick och fikade medan Eriks näsa köttades.


Sen när vi kom tillbaka såg nuttetussen ut såhär. Lilla pojken! Så synd om honom. Helt råtäppt, så att säga.


Pelle och jag höll på att dö medan Erik och Annika skulle prata med doktorn. Tog flera år kändes det som.


Han tyckte han såg jättefin ut. (det tycker jag alltid)


Blödde massa. Såg så hemskt ut.


Hemma igen. Grejerna på näsan var för blodiga så de behövde bytas.


Mamma hjälpa.


Stackars. Och jag har inte ens berättat att snörena som syns är två meter långa tamponger som är uppkörda i näsan på honom.


Spännande dag.

Erik

Tack för att du får mig att låta manlig.



Inte så kul att titta på tampongerna såhär i efterhand. Det var inte alls kul att dra ut dem.

mamah

Aj. Lider med Erik som jag hoppas är bättre nu.

saran

omg jag hade inte sett detta inlägg! vad mer kan jag ha missat? nää nu lägger jag till dig på bloglovin.



stackars lille erik!