Tillbaka

Hjälteinsats, men till vilket pris?


Idag hjälpte jag en tant nerför en liten backe. Det var ju dödligt halt och hon hade två proteser. Det hade ju kunnat gått hursomhelst utan min hjälp!

Men tanten hjälpte minsann inte mig de två gånger jag höll på att ramla.
Min sko har t o m tagit en smäll.
Såhär såg den ut innan:


SåhÄÄÄÄR ser den ut nu : ((((((((


Okej, tbh är det här min andra sko. Men den hade inte ett hål där innan så det räknas.
Funderar på att dra bort allihop. För det är jätteläskigt när de fastnar i varandra och man tänker "JAG KOMMER DÖÖÖÖÖÖ!" men sen lyckas man rädda sig själv i sista sekunden.

Jag har en liten fråga till ya all idag.
När jag gick bakom en gammal man påväg hem passerade vi ett övergångsställe. Jag funderade då över om en bil inte kunde stanna, vem av oss skulle den då köra på?

Om man tänker såhär:
-Gubben är ju gammal och lär ju rådö av att bli överkörd. Han har å andra sidan levt ett långt (och lyckligt får vi hoppas) liv.
-Jag (ung, stark och vacker) kanske skulle överleva. Men skulle varit typ förlamad och behöva sitta i rullstol livet ut och bli matad med nappflaska.


VEM FÅR DÖ?
OM DU MÅSTE VÄLJA.
VÄLJ!!!!!!

Erik

Du har ju byggt upp för att gubben ska dö ju:



Gubben dör -> helt okej för han är gammal

Du blir överkörd -> men paralyserad och mest troligen ett monster, du skulle lida resten av livet, gubben skulle dö själv kort därefter.



Man skulle ju då kunna göra frågan lite mer rättvis:



Gubben överlever, du dör

Gubben dör, du överlever



Men svaret blir ju fortfarande du borde vara oskadd.

johan

gubbjäveln ska dö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

saran

HAN SÅKLARTT!!!!!

Linnea - Livet som hobbyfotograf

hahah vilken fråga! xD Mne klart man skulle välja gubben för han känner man ju inte.... eller så stannar man och väntar tills bilen har kört förbi om man inte tror att den kan stanna. Och säger t gubben att oxå vänta! :)